Содержание статьи:
Багато директорів, які зважилися на відкриття салону, смутно уявляють собі нарахування заробітної плати своїм співробітникам. Даремно. Якщо ви будете платити необдуману зарплату своїм працівникам, то так і не зможете вийти навіть на точку самоокупності, не кажучи вже про якусь прибутку.
Отже, які ж зарплати бувають в салонах краси і як їх прорахувати?
1. Є співробітники, які отримують оклад. Зазвичай це прибиральниці, техніки, сторожа. Іноді адміністратори.
2. Є співробітники, які отримують оклад + відсоток. Це можуть бути майстри або адміністратори.
3. Є співробітники, які отримують тільки відсоток від послуг. Це майстри і, рідко, адміністратори.
4. Є співробітники, які отримують відсоток + доплати. Це майстри і, рідко, адміністратори.
З першим варіантом розрахунку відрядної оплати праці все зрозуміло. Який призначили оклад, відповідно, такий і виплатили. Якщо є бажання і можливості, а також, коли є за що, можна додати премію. Я вважаю, що такий варіант підходить і технікам, і прибиральницям, але не підходить адміністраторам. Він їх розхолоджує і не стимулює. Який їм сенс? Будуть вони «водити хороводи» навколо своїх клієнтів чи ні, на їх зарплаті це не позначається. Тоді навіщо напружуватися?
Другий варіант більше підходить адміністраторам. У них є законний оклад + (наприклад)% від обороту салону +% від продажів з вітрин. Чим активнішим буде адміністратор, тим більші суми він буде отримувати. Зазвичай подобається цей варіант і майстрам. В якійсь мірі він їх захищає і підтримує. Навіть якщо клієнтів у них, з якихось причин, буде мало, оклад-то свій вони отримають гарантовано. Для директора, в тому випадку, якщо майстер недбайливий, цей варіант виходить боком. Одна справа підтримати майстра в період спаду і зовсім інша – утримувати майстра, який не прагне набрати клієнтуру.
***
БАГАТО ДИРЕКТОРА, які зважилися на ВІДКРИТТЯ САЛОНУ, погано сподівається НАРАХУВАННЯ ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИ СВОЇМ ПРАЦІВНИКАМ. МАРНО
***
Варіант третій розрахунку відрядної оплати праці найпоширеніший. Його люблять недалекоглядні директора і не люблять майстра. Плюс для директора в тому, що заощаджуються засоби. Скільки майстер заробив – стільки й отримав. Але для майстра добре, коли весь його робочий день розписаний. А коли клієнтів мало або зовсім «порожній» день? Дуже часто в періоди спаду з таких салонів йде основна маса майстрів. Неможливо їздити на роботу, витрачаючи гроші на дорогу і на обід, але нічого не заробляючи. І майстри йдуть в пошуках кращої долі. А економний директор залишається без майстрів і, відповідно, без клієнтів.
Варіант четвертий – найскладніший, але і самий об’єктивний. Існують% від наданих послуг і різні доплати на розсуд керівника: за «порожній» день, за найбільший обсяг продажів, за найбільший повернення клієнтів, доплата новому майстру, доплата до зарплати, що не перевищує певний мінімум, і т.д. і т.п.
Як це реалізовано в Арніці
У Арніці можна налаштувати автоматичний розрахунок для наступних схем оплати праці співробітників салону:
– Співробітник отримує% (або фіксовану ставку) за послуги, які він надав клієнтові або за товари, які він продав;
– Співробітник отримує% (або фіксовану ставку) за послуги і товари які продав весь салон (найчастіше така схема оплати застосовується для адміністраторів салону краси);
– Співробітник отримує фіксовану зарплату відповідно до встановленої ставкою за годину або зміну. Дані про фактично відпрацьовані години беруться з графіка роботи співробітника. Фіксована зарплата може комбінуватися з відсотками від продажів.
Відсотки і ставки можуть відрізнятися для різних співробітників і різних послуг (категорій послуг).
Залишити відповідь