Професійне обладнання для клінік та салонів краси

Емоційна компетенція керівника

ГоловнаБлог — Емоційна компетенція керівника

Які якості роблять людину процвітаючим керівником? В першу чергу на думку спадає ерудиція і розвиток розумових здібностей. Багато хто й не підозрюють, що на успішність людини в більшій мірі впливає його емоційний інтелект. Якщо говорити про лідерські якості, то випустити з уваги емоційний інтелект просто неможливо. Багато компаній вже використовують знання про нього для досягнення своїх цілей і підвищення ефективності. Що ж являє собою емоційний інтелект? Матеріал в тему. Вдосконалюємо емоційний інтелект керівника: використовуємо емоційне раціонально

 

Емоційна компетенція як фактор оцінки ситуації

Будь-який з нас щодня переживає масу емоцій і вирішує розумові завдання. Здається, що ці два процеси нероздільно пов’язані. Але не бували з вами ситуації, коли ви досягали поставленої мети і усвідомлювали, що ця подія принесе тільки позитивний у ваше життя, але при цьому ви чомусь не відчували радості?

Часто ми радіємо або засмучуємося тільки «раціонально», а на емоційному рівні залишаємося байдужі або, навпаки, ми відчуваємо емоцію, але не може толком зрозуміти, що це за почуття і чим саме воно викликано. Здатність усвідомлювати і розуміти пережиті емоції і вміти управляти цими емоціями і є емоційний інтелект. Емоційний інтелект допоможе вам залишатися спокійним і зосередженим в будь-якій ситуації і не піддаватися стану стресу. Ви зможете правильно розуміти ситуацію і, отже, впливати на неї. Також ви зможете тлумачити емоції інших людей і розуміти, що саме вони хочуть. Емоційний інтелект також допоможе вам при процесі набору кадрів в ваш салон. Ви зможете сприймати особистісні риси як професійні компетенції. Ви зможете визначити, чи володіє потенційний працівник емоційної компетенцією, яка буде робити його працю більш продуктивним.

 

Емоційний інтелект на практиці: емоційна компетенція

Емоційний інтелект надає потенційну можливість застосовувати на практиці навички визначення і управління емоціями. В основі цих навичок лежать самоусвідомлення, саморегуляція, мотивація, емпатія. Здатність успішно застосовувати ці навички, зокрема, під час робочого процесу, називається емоційної компетенцією.

В основі кожної компетенції лежить свій рівень. Наприклад, навичка успішної роботи з клієнтом – це емоційна компетенція, в основі якої лежить емпатія. Відповідальність працівника визначається саморегуляцією. Але важливо пам’ятати, що наявність емоційного інтелекту не припускав обов’язкової наявності емоційної компетенції. Однак якщо людина володіє емоційним інтелектом, то він має потенційну можливість придбати емоційну компетенцію. Наприклад, людина може бути чуйним і здатним зрозуміти переживання людини, але він не вміти застосувати цю навичку при роботі з клієнтом. Він розуміє обстановку, але не може стати наставником або впоратися з розбіжностями в колективі.

Або людина відчуває, що потрібно колективу, генерує ідеї, але не може «заразити» ними колектив і стати лідером. У такому випадку йому варто працювати над своєю компетенцією, щоб його здатності можна було використовувати в практичних цілях. Уявіть людину, яка від природи добре рухається, відчуває ритм, має гнучке тіло. Але без спеціальних тренувань йому ніколи не стати професіоналом бального танцю. Здібності укупі з тренуванням дають позитивний результат.

ДО РЕЧІ! Якщо вам необхідно виробляти автоматичний розрахунок зарплати своїх співробітників, вести облік товару, касові руху салону краси і бачити баланс взаєморозрахунків, то рекомендуємо спробувати Арніку – сервіс з управління салоном краси. У Арніці це реалізовано максимально просто і зручно.

 

Складові емоційної компетенції

Емоційні компетенції можна розділити на групи. В основі кожної групи лежить якась функціональна можливість емоційного інтелекту, знання цих функцій допоможе виробити компетенцію. Наприклад, соціальні компетенції вкрай важливі для будь-якої професії, пов’язаної з роботою з клієнтом.

Володіючи соціальної компетенцією, співробітник зможе переконувати, надихати, спрямовувати колектив, бути лідером. Самосвідомість допомагає тверезо оцінювати свої здібності і стежити за своїм емоційним станом. Перші чотири параметри відповідають за наші особисті компетенції, тоді як емпатія лежить в основі компетенцій соціальних.

Емоційна компетенція поділяється на чотири групи, в основі яких лежать параметри емоційного інтелекту, про які ми говорили вище: самосвідомість, саморегуляція, мотивація, емпатія. Кожній групі відповідають свої конкретні компетенції. Одна людина не може володіти всіма компетенціями, але для досягнення успіху в роботі достатньо володіти лише певною кількістю цих компетенцій. Щоб досягти успіху за всіма параметрами емоційного інтелекту, досить мати шістьма компетенціями.

1 група: Самоусвідомлення Відповідає за вміння зрозуміти власні емоції, переваги та можливості. Компетенції: Емоційна ерудованість: здатність зрозуміти свої емоції і наслідки, до яких вони можуть призвести. Адекватна самооцінка: усвідомлення своїх здібностей і меж можливостей. Віра в себе: почуття власної значущості.

2 група: Саморегуляція Відповідає за здатність регулювати свої емоції і здатність справлятися з будь-яким емоційним станом. Стресостійкість: вміння справлятися з негативними емоціями, згубно впливають на робочий процес. Відповідальність: дотримання етичних і моральних норм, чесне ставлення до роботи. Усвідомленість: здатність адекватно сприймати свою роботу і готовність нести за неї відповідальність. Гнучкість: легка пристосовність до мінливих умов. Новаторство: вміння переробити нову інформацію, запропонувати новий, альтернативний шлях вирішення завдання.

3 група: Мотивація Відповідає за вміння поставити перед собою мету і неухильно до неї йти. Орієнтація на досягнення мети: прагнення до успіху і вдосконалення досягнутого. Ідейність: підтримка ціннісних орієнтирів своєї компанії Ініціативність: бажання брати на себе нові завдання. Позитивна установка: вміння зберегти позитив навіть при зіткненні з перешкодами і проблемами.

4 група: Емпатія Відповідає за тлумачення емоцій і потреб інших людей. Цій групі притаманні соціальні компетенції. Чуйність: здатність прийняти судження іншої людини, зацікавленість в стані інших людей. Зацікавленість у розвитку іншого: вміння ставитися до людини як до унікального суті, допомагати в його розвитку.

Уважність до потреб іншого: вміння передбачити і задовольнити потребу іншого. Незамінний якість при роботі з клієнтами. Різносторонній підхід: уміння використовувати різні якості різних людей для досягнення позитивного результату. Чуйність до настрою колективу: розуміння вчасно помітити і витлумачити процеси в колективі.

Соціальні навички

Соціальні навички можна виділити в окрему підгрупу. Вони відповідають за вміння використовувати ресурси і якості інших для досягнення мети. Вплив на людей: вміння переконувати і домагатися бажаного. Навички успішного спілкування: вміння вислухати і передати інформаційне повідомлення.

  • Вирішення конфлікту: вміння запобігти конфлікту або загладити шкоду, завдану їм.
  • Першість: вміння бути лідером і вести за собою.
  • Генератор ідей: вміння переконати колектив розділити вашу ідею, нововведення.
  • Створення та зміцнення зв’язків: налагодження корисних контактів.
  • Кооперація: вміння успішно працювати з членами колективу.
  • Робота в команді: налагодження роботи колективного механізму.

Характеристика емоційних компетенцій

Автономність Параметри емоційного інтелекту не замінюють, а доповнюють один одного.

Взаємодія При взаємодії компетенції допомагають швидше досягти більш успішного результату. Наприклад, саморегуляція і емпатія не можуть існувати без самосвідомості.

Базовий характер Параметри емоційного інтелекту лежать в основі компетенцій. Але без особливих зусиль людина не зможе знайти ту чи іншу компетенцію.

Загальний характер Перераховані вище параметри і компетенції знадобляться для соціальної, професійної, побутової та інших сфер. Однак кожна професія має свій склад найважливіших компетенцій.

Весь список в якійсь мірі можна застосувати до всіх професій. Однак різні професії все ж вносять відмінності в вимоги до тих чи інших компетенцій. Наприклад, для працівника салону краси буду необхідні компетенції групи емпатія. Хоча для різних ситуацій буду турбуватися певні компетенції. Тому слід визначити ваші сильні сторони і розвивати навик володіння компетенціями, грунтуючись на цих сторонах.

(1 оценок, среднее: 5,00 из 5)
Loading...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

10.05.2021
Емоційна компетенція керівника
Категорії
phone chat
close
phone
chat
×







    ×







      ×
      Назва:
      Ціна:
      Потужність:
      Колір:


        Виберіть спосіб доставки:
        Самовивіз (м. Київ, вул. Дніпровська набережна 19а)Нова пошта (доставка безкоштовна по Україні)Доставка за адресою (доставка безкоштовна по Україні)





        Оберіть спосіб оплати:
        Готівкою при отриманніОплата на банківський рахунокОплата на карту ФОП (ФОП Датченко О.О. 5169 3305 1250 8182)






        ×
        ×